Förberedelse / dag  1 / dag 2 / dag 3 / dag 4

 21/7 Dag 4 på resan.

Efter en god natts sömn så vaknade vi (jag iallafall) Klockan var cirka 08:00 då vi ville komma upp i tid så vi skulle hinna med allt. In i duschen och på med kallvattnet så man vaknade.. Dom allra tröttaste låg kvar ett tag extra men kom upp efter ett tag. Efter ett par dagar  med gympadojor i denna värmen hade vi lärt oss en del om vad som luktade gott och vad som luktade mindre gott, Mina gympadojor påminde mer och någon slags stridsgas på kvällarna och Johans var inte långt efter, vi hade lärt oss att skulle vi någonsin vakna igen så fick vi ställa ut skorna i hallen under natten. Nästa fas i denna kamp emot odörerna var ett patent från Johan som du ser här på bilden.

Vi kände nog alla att idag var resan på väg att ta slut, i och för sig så hade vi lite tid kvar  och vi skulle idag besöka Borgen i Adenau som är orsaken till att det heter Nürburg, vi skulle även göra ett försök att få åka med i M1:an och lite annat smått och gott. Frukost och lite packning inför resan klarades av ganska fort och sedan stack vi iväg på ett litet dagsäventyr. Vi beslutade oss för att börja dagen med besöket i borgen som vi så ofta såg på väg till infarten, borgen ligger på en höjd och är väldigt svår att missa om man är i närheten, ett par minuter från infarten parkerade vi bilen utanför Schnitzelhaus som ligger precis vid ingången till borgen. Redan härifrån såg man att detta var en vacker borg och jag önskade verkligen att man visste lite om vad den hade varit med om under sina år. Efter att ha traskat en bit så kom vi till ingången och det visade sig att det kostade pengar att kika på härligheten från insidan. 2 Euro senare var vi innanför grindarna och började traska runt lite. Någon information om historian runt denna borg hittade vi inte utan vi fick fantisera lite om vad borgen varit med om och när den byggdes.

 Det var faktiskt riktigt trevligt att gå innanför dessa murar och kika runt och trots att den var raserad på sina ställen kändes den ändå välbevarad, oavsett var i borgen du befann dig så såg man vackra vinklar och vyer och utsikten runt om i nejden var enorm. Det var rätt skoj för man såg verkligen alla ställen dom hade stått och pepprat på ovälkomna besökare, eller var dom  hällde kokande olja på dom som klättrade upp för stegar (i min fantasi gjorde dom det iallafall) Själva tornet som syns tydligast på avstånd var intakt och man kunde gå upp i toppen. Ett antal hundra trappsteg och  2-3 hjärtinfarkter senare befann man sig på toppen och livet kändes toppen.... 


Utsikten från toppen var fantastisk och det tog ett bra tag innan man tröttnade på att kika runt, vi såg tydligt infarten till Nordschleife, vi såg till och med en liten bit av tävlingarna på F1 banan! (en sträcka på 100 meter på start & målrakan) vi kunde även se hela byn Nürburg väldigt tydligt och peka ut alla ställen vi varit på under helgen. Ljudet från V8 star tävlingarna hördes ganska kraftigt häruppe och mixen med en gammal borg och hårdtrimmade v8:or var en udda blandning som faktiskt funkade. Efter att ha gått igenom hela borgen från topp till tå så var vi nöjda med vårt besök som jag iallfall tyckte var mycket trevligt, jag hade inte tänkt mig att det skulle vara i så bra skick och att det skulle finnas alla dessa vackra vyer.

Nästa avsnitt i Söndagens äventyr var att vi körde ner till en bro som går över banans första raksträcka, själva bron hade dom satt en hög mur på så där kunde man inte stå och kika men videokameran kunde ta någon bild här iallfall. Vi gick ner en bit längs med banan och här kunde vi se lite av bilar och motorcyklar som passerade i hög fart. Stället var väl inte lysande precis men nya vinklar välkomnades då vi hade sett ett antal under helgen. Även här blev vi mättade och till slut for vi vidare till själva infarten till banan. En av dom första bilarna jag såg var en Z8 med läckra fälgar som stod och såg vacker ut. Nästa ekipage som jag träffade på var ingen mindre än Hans M1:a! givetvis var den lika tidlöst vacker som senast vi såg den, vi pratade lite med Hans och han berättade att vi idag skulle få åka med han, han skulle först köra ett par varv med sin vän och sedan hade en kuf smilat in sig före oss.. Nåja tids nog var det vår tur. Trots att det var söndag och vi visste att massor med folk åkte hem tidigt på morgonen var det ordentligt med folk på banan. Massor med roliga bilar som man inte hade sett förut dök upp men även bilar vi sett dom andra dagarna var kvar. Ett lite småroligt objekt var den lite skabbiga pickupen märkt "Express Team" Bilen förflyttade sig framåt i en fart som var fullt respektabel för en vanlig personbil och det var garanterat inte första varvet för den bilen.

En Yamaha RD 500 som var på väg ut på banan väckte min nyfikenhet då jag själv är delägare in en RD 350 här hemma. En annan intressant bil var en Polo modell sprillans ny som killen gjort redig banbil av, en seriös bur var inmonterad  och alla andra attribut som behövdes fanns på plats. Jag vet inte om motorn var trimmad eller så men bilen såg ut att vara rolig på banan.

 Den svenska andelen besökare var inte att förakta och jag såg ett antal bilar som inte tillhörde "gänget" EN som var med från Stockholm men som jag inte pratade med (tror jag) var en kille i en trevlig M3:a jag har för mig att det var Vincent Philström som rattade bilen och det som gjorde att man reagerade var dom riktigt trevliga bromsarna som satt på bilen, som jag sagt förut var man ganska luttrad på fina bilar och det skulle vara något extra för att man skulle höja på ögonbrynen, Vincent körde rätt bra tider med sin bil och jag hade inte alls bangat för en seriös åktur i hans bil...

Av någon tråkig anledning så hände det flera olyckor även idag, det var inte så skoj då någon for illa i vanlig ordning och banan blev avstängd tidvis ganska långa stunder. Det ryktades att även idag strök en Brittisk MC förare med. Givetvis blev folket oroliga när detta hände och snacket gick i depån om vad man kunde göra för att undvika detta i framtiden. Ambulansen gick även idag in på banan och hämtade folk och jag undrar hur dom känner det när dom får hämta folk på detta vis i stort sett varje dag, det måste ju kännas som lite slöseri med liv och lem.

I mellan varven kom ringtaxin förbi och idag var det självaste Sabine som körde bilen vilket borgade för att folket fick en minnesvärd upplevelse. Sabine har nog mer erfarenhet av banan än dom flesta och att ta gällande banrekord när man är 18 tycker jag iallafall rockar fett! Givetvis ville jag få med henne på bild och vid ett tillfälle var jag på plats när det skulle bytas passagerare vid ingången. På M5:an var det inte mycket hon gjorde mellan varven men denna gången verkade hon ha kört lite hårt mot en curb eller nåt för hon inspekterade höger framfälg väldigt noga. Det var alltid lika roligt att se minerna på folket som kom ur bilarna, här kan man verkligen prata glädjesprudlande ansikten, säkerligen en och annan som får byta kalsingar men dom flesta verkar tycka det var otroligt roligt och upplevelserikt.

Att variationen av bilar skulle vara så här omfattande kunde ingen tro innan dom kom hit, vi har den otroligt charmiga minin (skåpbil) med en Honda Vtec motor på 170hkl och en jäkel till förare, du hittade jaguar med störtbåge, Lamborghini Diablo, Ferraris, Opel Kadett och allt i en salig röra. En del av bilarna var i nyskick eller bättre medan en del andra var i skick så man undrade om inte dom hade hamnat fel. EN hel del läckra bimmer skådades och då tänkte jag faktiskt inte på M5 E39 och dylikt utan bilar som avvek från mängden i stil med fabriksvässade 02:or och identiska kopior av DTM E30 M3 och allt vad det nu heter.

Klockan tickade vidare och vi kom allt närmare dagens och resans höjdpunkt som givetvis var åkturen med Herr Soldeck i hans otroligt läckra M1:a!! Till slut så dök bilen upp efter ett antal varv och vi gick givetvis fram och snackade med Hans. Vi fick det roliga beskedet att nu var det läge för att åka lite. Givetvis blev vi helt spattiga och frågan var nu bara vem som skulle åka första rundan, man ville ju inte missa detta för allt i världen och här var vi nog lite giriga allihopa. I vanlig ordning förordade jag sten, sax påse som är ett ypperligt sätt att avgöra saker snabbt och effektivt. Att jag är en mästare i detta gjorde att första åkturen var min utan tvekan. Tobbe & Sköld var nu extra nerviga och ingen ville vara sist. Jaha nu var det då äntligen dags och i vanlig ordning så flimrade jorden förbi och runt en, tankarna flöt ihop till en gröt och man blev hyfsat irrationell. Nåja jag lyckades samla ihop mig själv och videokameran och till slut lyckades jag även tråckla mig in i bilen. Fast jag är rätt stor på alla håll så var insteget relativt hyfsat, sätena var ganska enkla men inte alls obekväma. Inredningen var lite blandat med vanliga BMW instrument och lite andra spakar och sånt. Bitar av bilen hade fått kolfiber i stället för plast på sig och att instrumenteringen var helt klädd i kolfiber gjorde inte ont precis.

Jaha fortfarande hade man inte hunnit registrera att man faktiskt satt i en M1 på väg ut på ringen men sakta men säkert började jag att förstå hur lycklig man skulle vara för detta ögonblick som troligtvis få är förunnade att uppleva. Hans är en medelålders man som förr i tiden kört på bana aktivt och nu har det mer som en hobby, jag fick berättat förr mig att när M1:an var upp på lyften så tog han sin AMG Merca och for ner här för att få lite luft under vingarna, att han hade årskort  förvånade mig inte men han berättade även att han hade en bra bit och köra hit men att han trots det var här nästan varje helg.. Uppstarten av motorn var lite sensationellt faktiskt, för mig var det premiär att åka mittmotorbil och känslan att ha en legendarisk M motor 35 centimeter bakom nacken var riktigt nice. Visst man har ju hört talas om ståpäls o grejer men detta slår det mesta. Vi som älskar motorer och speciellt dom med lite mer effekt hör ju på bara tomgången att här har vi något lite extra.

Standardutförande på denna bilen är väl 286 hästar och just effekten var inte speciellt mycket högre än original, Hans gissade på cirka 300 hästar med dom modifieringar han hade gjort. Vilka modifieringar som är gjorda känner jag inte till så där exakt men avgassystem,fälgar,däck,kaross,bromsar är modifierat, säkerligen är det mer som är gjort  och jag vet att en komplett uppsättning bromsar från en av dom större låg i garaget och väntade (skulle monteras i augusti-september) Trots en hel del modifieringar har Hans lyckats behålla och till och med utveckla originalloooken vilket åtminstone jag är väldigt glad över. En del har en tendens att antingen hålla STNEHÅRT på originallooken eller tvärtom flippa ut helt med hela kittet av kjolar,tonade rutor,trimchip,klistermärken och en jättestor bilstereologga i bakruten....

Parkeringen var fortfarande otroligt befolkad men till viss del hade det lättats upp nu när banan var öppen igen. Som regel är det ganska smart att vänta ett eller två varv efter att banan varit stängd för då skall ALLA ut och givetvis samtidigt ; ) Hans och jag började taxa bort mot insläppet så smått, vi började småprata lite om möjligheten att skaka fram delar till bilen. Tydligen så använder M1:an en hel del standarddelar som finns att beställa utan konstigheter. Däremot verkade det finnas lika många specialdelar som var väldigt svåra att hitta, tydligen hade varit jättesvårt att hitta en ny låda till bilen och utan hans kontaktnät  hade han troligtvis inte hittat den sprillans nya låda han fick tag på.

Årskortet plockades fram och det sa bara tjong i buljongen så var vi inne på banan!
medan vi snirklade oss igenom konerna ut på banan fick jag en rätt rolig fråga:

Ehh.. how fast do you want me to drive? Svaret på den frågan kom lika snabbt som en ödla fångar en fluga  "as fast as you can!"

Hans kontrade med "but you must tell me if you feel sick and i slow down" givetvis var jag kaxig och sa till han "no problem" Jag tyckte det var väldigt trevligt och lovande med dessa frågor för det borgade för att det skulle gå fort och det gillar man...

Ett val jag gjorde som var både positivt och negativt var att jag beslöt mig för att filma under åkturen, då förberedelserna var obefintliga blev det metoden "hålla kameran i handen så stilla som möjligt" som gällde. Det som är nackdelen med att filma är ju att man måste lägga lite koncentration på den biten vilket förtar upplevelsen en smula.

Nåja nu var vi nästan ute på fri mark och när vi var i sista kon-knixen blev det "pellen" Motorn ändrade karaktär från gurglande  hungrig sexa till en vrålande sexmaskin!! inne i huvudet så skrek jag yippie kay yay!!! I vanlig ordning fick min ansikte en något abnormt utseende i likhet med Joker i Batman, (det lite jobbiga var att jag inte fick bort detta jokerleende på flera timmer) Bilen sköt iväg på ett helt klart imponerande vis, vi måste tänka på att detta är en gatreggad bil som är runt 20 år En av dom första sakerna som hände var att vi blev rätt bra omkörda av en Porsche men det var också den första och sista som körde om oss.

Innan jag han säga flasklock var vi framme vid första knixen och direkt fick jag reda på att Hans inte fegade och att bilen hade en otrolig väghållning. Kurvan käkades upp i motorvägsfart och G-krafterna gjorde sitt för att flytta över mig i knäet på Hans, bilbälten, kurvhandtag, you name it, inget hjälpte utan jag kände mig som en vante mest hela tiden. Innan vi hade passerat nästa kurva käkades en bil upp och nu började banan på riktig då T13 passerats. Premiär för i år var det för Hans nya däck som var något slags R däck, tyvärr var Hans väldigt missnöjd med däcken och pratade hela tiden om att dom släppte lite okontrollerat osv. Jag märkte inget av det utan tyckte greppet var otroligt bra och oftast kändes bilen fastklistrad i banan. Nästa kurva äntrades och jag hade betydande problem att sitta kvar på min plats, vrålnadet bakom nacken i kombination med  Gkrafterna gjorde upplevelsen mycket effektfullare än när jag åkte ringtaxi för nåt år sedan. Vi kom ikapp en klunga bilar med bla. Clio V6 , någon caterham,Porsche och en bubbla BIG som troligtvis hade en Porschemotor. Det tog inte mer än en halv minut så var samliga bilar passerade inklusive den envisa bubblan som gick bra... Det märktes klart och tydligt att Hans hade full kontroll på banan, trots obefintlig sikt över krön så var det bara ett läge på gasen (gissa vilket) Att filma var väldigt svårt men några gånger lät jag kameran svepa över mätarpaketet för att fånga den ivriga varvräknarnålen.

Bit för bit av banan klarades av och jag tyckte det gick strålande hela tiden, givetvis var även detta varv kantat av en olycka, denna gången var det en sån däringa uddabil med Audimotor som hade totalhavererat bilen. Här fick vi ju sakta ner rätt ordentligt och jag han se att den bieln skulle inte rulla en millimeter längre. Nåja detta var inget ovanligt och vi fortsatte vår färd mot nya äventyr. Även lite längre fram på banan hade en avåkning skett men den var lite lugnare så att säga. Kurva för kurva  äntrades och det sparades absolut inte på krutet, ett flertal gånger kom jag på mig själv med att smått galet skratta när vi körde genom kurvor med en fart som hade passerat många bilar på Autobahn. mot slutet tog filmen i kameran slut och jag lyckades knäppa ett foto på Hans där han ser ut att sova! Givetvis gör han inte det och ni som åkte med han kan intyga detta. Nu kunde jag se slutet på färden och jag kunde äntligen pusta ut litegrann, Hans tillhörde den smarta skaran som valde att ta det lugnt på slutrakan för att kyla ner bilens bromsar osv.. ett sista foto på rakan hanns med innan vi var i "mål" Tankarna flaxade om kring och mitt jokerleende satt som klistrat i fejjan. Jag passade på att tack ett antal gånger för en ypperlig åktur i en fantastisk bil.

Väl framme hos dom andra grabbarna fick dom klart för sig att detta var något alldeles speciellt. Näste man till rakning var Sköld som nu skulle få en upplevelse att minnas, även sköld valde att filma vilket var kanon då ett varv aldrig blir likt det andra. Dessutom hade han en  väldigt gammal och stor kamera som gav oss en helt annan kvalitet på filmen (har du sett en stumfilm från 20 talet så fattar du vad jag menar) Under tiden Sköld åkte sitt varv stod jag och tröstade en något nervös Tobbe, inte så att han var nervös för åkturen utan snarare att åkturen inte skulle bli av!! Till slut kom även Sköld tebaks och på bilden här intill ser ni ganska tydligt att även han hade ett jokerleende av värsta kalibern. Ut ur bilen och sedan for Hans iväg, Tobbe blev hyffsat nervös när han stack och vi lugnade han med orden att bilen skulle kylas ner lite efter 2 snabba varv. ett bra tag senare hade tobbe börjat käka naglar och undrade var han blev av, till slut dök han upp och nu äntligen var det Tobbes tur! Raskt in i bilen och här skulle det minsann inte filmas utan detta skulle upplevas med full koncentration.

 Nu var tobbe iväg och jag och sköld började chattra om hur häftig upplevelse detta var. Även om vi vet att det finns snabbare bilar så har denna en väldigt speciell karisma och är väl den första M bilen vilket gör den till en odödlig klassiker. Sköld var VÄLDIGT nöjd med åkturen och tydligen hade deras varv varit helt smärtfritt och  gaspedalen hade nästan gått igenom golvet. Medan vi stod och pratade så kom bärgningsbilen tillbaka med den ganska bra smällda skumbilen som jag inte kommer ihåg vad den hette. Bakaxeln var twistad och det såg inte så roligt ut, på släpet stod en MC som även den var tilltygad. Till slut dök Hans och Tobbe upp igen. Tobbe hade precis samma fåniga leende som vi andra och var fullständigt lyrisk över åkturen. Än en gång tackade vi Hans grundligt och visade verkligen vår uppskattning för hans vänlighet. Hans sa till oss att vi var givetvis välkomna på en ny åktur nästa gång vi kom hit och han tackade för vår uppskattning av bilen mm. Jag tror faktiskt att Hans förstod att vi var lite mer glada för detta än andra. Det är nog bara riktiga BMW fans som förstår vad detta betyder för oss, jag skulle nästan våga påstå att detta är fullt jämförbart med en uppenbarelse för en troende, att nå toppen för en bergsklättrare eller att sätta en fot på månen för en astronaut (nästan iallafall)

Efter att vi fått ner pulsen till 200 och fått prata av oss om denna händelse så insåg vi att dagen gick vidare, vi skulle faktiskt åka hem idag och vi var inte riktigt färdiga än. Bagaget skulle packas och vi hade lite småsaker kvar att beta av. Trots att vi från början sa att vi skulle försöka komma iväg tidigt så sköt vi fram det hela tiden. Igen av oss ville lämna detta paradis. Vi tog ett par runder runt banan och kikade lite från utsiktsplatserna som finns strategiskt utplacerade på ett flertal ställen. 

Johan  & Johan (jag)  som ständigt var hungriga var även idag tydliga med att det skulle ätas NU! Vi funderade lite över var vi skulle äta då det fanns ett antal olika alternativ. Nu var vi ju i shcnitzelriket och vad skall man då äta? just det schnitzel såklart, hmmm var äter man shcnitsel bäst i Nürburg då?  tja shcnitzelhaus låter ju som om det är deras gebit och dessutom ligger det rätt trevligt till. Inom ett par minuter ifrån beslut var vi på plats hos "Schnitzelhaus Zur Nürburg" som ligger precis vid ingången till Borgen.

Det lite unika med detta stället är deras meny som primärt är Schnitzel från A-Ö Vad jag och Tobbe beställde har jag glömt men Skölds maträtt glömmer man inte sådär direkt. Kompositionen i säg själva lät faktiskt rätt osmakligt tyckte jag men själva konstruktionen vägde upp en hel del. Rätten bestod av Schnitzel,varma frukter,ris och currysås, det roliga var att riset var upplagt med hjälp av en form och formen var en kopia av Nordschleife!! Givetvis massor med cudos till Sköld för att han äntrade denna rätt. Den som inte är mätt efter en måltid här har något slags problem det vill jag lova, tar man dessutom ett par Bitburg till detta (och det gör man väl) så har du en komplett tysk middag iallafall i våra ögon. Helt ok ställe med hyffsade priser. Ölen är kall och god och servitrisen var uppmärksam om än ganska upptagen.

Det som återstog nu innan avfärden var att avsluta boendet och packa bilen med allt vi nu hade.  på vägen från Schnitzelhaus stötte vi på en bärgare med ännu en smackad bil från ringen och helt impulsivt bestämde vi oss för att försöka haka på och få reda på var denna i våra ögon gigantiska kyrkogård befinner sig. Vi vände på en femöring och började leka lite följa john, hur otroligt det än låter så var det med en respektingivande fart bärgaren for fram, vi hade fullt sjå att hänga på då vi tappade rätt rejält i början. Jag tror vi följde efter i någon mil när vi helt plötsligt blev av med han. Det hade verkligen varit intressant att försöka nysta upp detta mysterium men så icke denna gång, vi fick slok-örade vända och köra mot Nürburg

Nästa punkt för dagen var ett besök på "The bensinmack" som är ett mekka för alla människor som har ett motorintresse Macken ligger i höjd med slutrakan på NOrdschleife och är ALLTID välbesökt, här hittar du ständigt nya fantastiska bilar  som kommer direkt från banan eller som är här på besök osv... Utöver detta finns det fler saker som gör detta till ett måste om du kommer hit, gå rakt över vägen (se upp för alla snabb trafik) och du hittar en liten stig som går upp till staket cirka 2 meter från banan, här kan du se alla bilar swischa förbi i HÖGA farter och det är en rätt maffig syn. Dom med huvudet på skaft tar rakan som en liten avkylning av bilen och tar det rätt lugnt, vi andra kör förbi och försöker böja nålen runt stopp-pinnen på mätaren.

En annan viktig sak med bensinstationen är deras breda utbud av litteratur och modellbilar, här hittar du i stort sett samtliga bilar som har någo tysk motorhistorik, här finns motorcyklar,F1 bilar,racingbilar och massor med annat, priserna är höga men kvaliteten och detaljrikedomen är utöver det vanliga på det mesta. Planscher,klistermärken,kepor,kartor,
m3speglar ombyggda till lampor,godis och dryck hittar du även här, vi hörde till och med ryktas om att dom hade bensin ; ) En sak vi upptäckte 2003 var att priserna var skyhöga på en hel del saker, ett exempel var en flaska vodka av samma märke som var 100:- dyrare här än på livsmedelaffären i Adenau (18€ istället för 7€) så var lite uppmärksamma och handla inte mer än nödvändigt av detta här.

Som jag berättade precis har du en ypperlig vy från andra sidan macken över den långa raksträckan innan insläppet, givevis var vi inte sämre än att vi traskade över för en sista flukt innan hemresan. Det kändes som ett sista farväl av en lång lycklig semester och vi unnade oss att njuta in i det sista. Här kunde vi se ett antal Porr-schar,Bimmers, det lokal pizzabudet swischa förbi i några hundra kilometer i timmen... Några sista bilder för att rikgit klämma musten ur minneskortet i kameran togs. Ringtaxin passade snällt på att passera och strax efter det kom en 850 minst lika läckert mullrande. Några motorcyklar och lite andra bilar avrundade det hela nu var det verkligen dags att fara vidare då klockan hade tickat på ordentligt och hade nu passerat 16.00
Den sista händelsen glömmer jag inte vi passerade brünnchen och det var mycket folk i rörelse, en vacker tjej passerades och Sköld vevade ner rutan och hälsade adjö till den vackra tjejen på sitt lilla vis, vi skrattade länge åt detta och det har etsat sig fast i minnet för alltid.

Resan hem gick väl utan några större problem , givetvis är det alltid tråkigare att åka hem än dit men nog skulle det bli skönt med sin egen säng och lite sånt. Flere gånger om på vägen togs det beslut om tillbakaresor, renovera bilar,byta motorer,köpa M3:a, flytta till ringen och öppna hotell osv... Helt klart var att mina vänner som jag mer eller mindre övertalade att hänga med blev ännu mer tagna och sugan på att återkomma. När jag skriver dessa sista ord så är det faktiskt juni 2003 och jag har redan hunnit med ännu en resa hit med bla tobbe för att se 24 timmars racet något som var helt otroligt häftigt och som varmt rekommenderas. vill du läsa mer om den resan så skall jag påbörja den så fort jag bara hinner och har inspirationen framme. Sidan hittar du här. Nu när du läst detta reportage så hoppas jag du fått blodad tand och verkligen åker ner till ringen.

Har du någon kommentar till detta reportage eller något tips, du kanske till och med hittar något felaktigt här? Jag är tacksam för all info jag kan få, tveka inte att maila mig på johan@bimmer.se

Förberedelse / dag  1 / dag 2 / dag 3 / dag 4