Bmw:n införskaffades sommaren 1999 En 530i -89 med en rak 6:a på ca. 188 hästar. Bilen är ganska sparsamt utrustad med följande delar: Ellucka, el-hissar fram (bak skall monteras vintern 2004), 17" Aluminiumfälgar, ABS bromsar, larm samt lite annat smått såsom M-läderatt, belysningspaket, belyst M-växelspak, läslampor bak, sportluftfilter (endast för ljudet) farthållare, laddningsbar ficklampa i handskfacket, original förbandslåda under ena stolen Vita blinkers runt om, motor & kupévärmare, kränghämmare från M5 3.6, 540 bromsok med hålborrade skivor bak och stora färddatorn. Mätaren står idag på ca. 16600 mil. Har plöjt ner en del pengar med tiden men inga större saker än så länge. Sommaren 2000 kom en nyrepad framvagn samt nya dämpare och lite lägre framfjädrar (35mm)  på plats, något som var behövligt då framvagnen inte var riktigt frisk. En resa till Nürburgring hösten 2000 fick bilen att bekänna färg, givetvis införskaffades  en biljett att  för att försöka knäcka gällande banrekord, ; ) En åktur med Ringtaxi blev det av också! (M5 400 hk + tävlingsförare som drar en repa med mig samt frugan som passagerare)  Även sommaren 2002 besöktes ringen men tyvärr stannade bettan hemma.

Fälgar modell Rondell 58 är införskaffade, dom blev precis så snygga som jag ville. Här kan du se fler bilder på hur bilen såg ut innan respektive efter byte av fälgar. En läderklädsel har hägrat länge och jag har gjort affär! Det blev en svart sportinredning med tillhörande svarta dörrsidor som är på plats.